المنتدى الرسمى لطلاب قسم الجغرافيا جامعة طنطا
عزيزى الزائر ان كنت مسجل لدينا برجاء تسجيل الدخول وان كانت هذة هى زيارتك الاولى للمنتدى يسرنا بان تكون عضوا معنا معنا حتى تتمتع بكامل الصلاحيات
عزيزى الزائر ان كنت مسجل لدينا برجاء تسجيل الدخول وان كانت هذة هى زيارتك الاولى للمنتدى يسرنا بان تكون عضوا معنا معنا حتى تتمتع بكامل الصلاحيات
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الجغرافيا للجميع

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

ملتقى طلاب الفرقة الاولى

عاشق زيدان
cobtan_s
محمد عصر
محمد مسعد رجب
3assem 5alefa
MoHaMeD HuSseiN
MR / MAHDY
توتة برنسيس
cobtan
MISS OF THE COMMISSION
tito14
Bastoo
♥Мя:gєố_ŝєã♥
MOLAZMEN 2013
elpop
♥™AhMeD SaM!R™♥
!!!!abou ali!!!!
ROMIO&JULIET
™Mr/KarThA
O?°geo_number_one°?O
fox
رينــاد
MeMo ELKHOLY
amr 14
ABU 100
el namory
ahmed yahia
mrmr_love842
βrėǻκ ρǒίńт
amat-allah
نور
mo3taz nagib
miro09
ana mesh malak
el menshawy
BAD BOY
mohamed
محمد الملا
EMO
ahmed youns
44 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
ahmed youns
المدير العام
المدير العام
ahmed youns

ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالخميس 13 نوفمبر 2008, 2:00 am

تذكير بمساهمة فاتح الموضوع :

ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Besm
هنا ان شاء الله سيتم مناقشة كل ما يهم طلاب قسم جغرافيا من موضوعات...

(محاضرات-سكاشن-مناقشات-بحوث-مناهج دراسية...ألخ)

واللى عندة اى استفسار او سؤال مايفكرش ويخش هنا علطول واحنا هانحاول نفيدة ان شاء الله

واللى عندة فكرة او تعليق او موضوع مايبخلش بية علينا

ودمتم فى كمال الصحة والعافية

***********مع تحياتى************

***(عفريت الجغرافيا)***

**

ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Icon_e_biggrin

عدل سابقا من قبل ahmed youns في الإثنين 20 أبريل 2009, 9:52 pm عدل 1 مرات

كاتب الموضوعرسالة
ahmed youns
المدير العام
المدير العام
ahmed youns

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالجمعة 02 أكتوبر 2009, 6:25 am

اهلا بيك يا عمرو
انا احمد الفرقة التانية لو احتجت اي حاجة انا تحت امرك
el namory
مشرف
مشرف
el namory

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالجمعة 02 أكتوبر 2009, 10:39 am

اهلا بيك يا عمرو انا هشام داخل اولى بردك معاك وانا اللى هاتشرف بمعرفتك
ABU 100
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط
ABU 100

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالجمعة 02 أكتوبر 2009, 11:34 pm

في اطار استعدادات جامعة طنطا لاستقبال العام الجامعي الجديد 2009/2010 فقد قامت الجامعة باتخاذ العديد من الإجراءات الوقائية والتدابير والاحتياطيات اللازمة لمواجهة مرض انفلونزا الخنازير والحد من خطورته، حيث أصدر السيد أ.د/ عبدالفتاح عبدالمنجي صدقة رئيس الجامعة قرار بتشكيل لجنة عليا برئاسة السيد أ.د/ عزيز محفوظ كفافي نائب رئيس الجامعة لشئون التعليم والطلاب وتضم اللجنة في عضويتها العديد من القيادات الطبية والإدارية والفنية والأمنية على مستوى الجامعة وقد ظلت اللجنة في حالة انعقاد مستمر، حيث اتخذت العديد من القرارات اللازمة لتحديد أساليب واحتياطيات الوقاية من هذا المرض من أهمها ما هو تالي:

• إلغاء أجازة يوم السبت واستمرار الدراسة طوال أيام الأسبوع.
  • بدء اليوم الدراسي اعتباراً من الساعة الثامنة صباحاً واستمرار الدراسة حتى الثامنة مساءً.
  • قصر حضور المحاضرات والدروس النظرية على الطلاب النظاميين المقيدين بالكليات النظرية فقط واتاحة كافة الوسائل التعليمية الحديثة الأخرى لطلاب الانتساب الموجه لتوصيل المادة العلمية إليهم.
  • تعويض طلاب الانتساب الموجه بمحاضرات إضافية خلال كل فصل دراسي والرد على استفساراتهم مع تزويدهم بالمادة العلمية على الـ CD ، شرائط الكاست، شرائط الفيديو، مع الكتب الدراسية المقررة للمساعدة في الدراسة.
  • تقسيم اليوم الدراسي إلى فترتين صباحيةوالأخرى مسائية.
  • الإقلال من عدد أيام حضور الطالب لمقر الكلية من خلال ضغط الجداول الدراسية لكل فرقة أو شعبة داسية لا تزيد عن 300 طالب في المحاضرات والدروس النظرية.
  • التعاقد مع وسائل الإعلام (المسموعة والمرئية المحلية، والقومية لاستخدامها في إلقاء المحاضرات للطلاب في حالة ظهور حالات إصابة أو اشتباه الإصابة بالمرض (إذاعة وسط الدلتا، القناة السادسة، القنوات الفضائية التعليمية)
  • الإهتمام الجيد والتام بتهوية جميع المدرجات وقاعات الدراسة تهوية طبيعية والعمل على نظافتها وتطهيرها يومياً بكافة أنواع المطهرات والمنظفات الطبيعية والطناعية.
  • تنظيم العديد من حملات التوعية والمحاضرات التثقيفية لزيادة توعية الطلاب بالوقاية.
  • إعداد استيكرات ومطويات تتضمن كل ما يلزم من معلومات وتحذيرات للطلاب للوقاية من المرض.
  • توعية الطلاب من خلال توفير شاشات عرض بالكليات بها تعليمات وإرشادات الوقاية من هذا المرض.
  • تخفيض عدد الطلاب المقبولين بالمدن الجامعية بنسبة تصل إلى 20% على الأقل.
  • توفير عيادات طبية مزودة بأطباء وهيئة تمريض ومجهزة بكافة المستحضرات والأدوات الطبية الأولية اللازمة للتعامل مع المرض على مستوى كليات الجامعة ومعهدها والمدن الجامعية.
  • تحديد أماكن للعزل بكل كلية أو معهد أو مدينة جامعية وكذا بمستشفيات جامعة طنطا لعزل الحالات المشتبه في إصابتها بالمرض لحين نقلها إلى المراكز الطبية المتخصصة.
  • وضع المستشفيات الجامعية، وإدارة الشئون الطبية بصفة خاصة في حالة طوارئ وتأهب قصوى.
amr 14
جغرافى فعال
جغرافى فعال
amr 14

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالسبت 03 أكتوبر 2009, 12:07 am

طيب دا انا محول والكليه رفضت تقبلنى انتظام
ياريت تتأكد من الكلام ده
ABU 100
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط
ABU 100

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالسبت 03 أكتوبر 2009, 1:25 pm

و الله حرام حرااااااااااام انا لسة فى سنة اولى و معرفش نظام الكلية انا انتساب و قالوا بتوع الانتساب مش هيروحوا
انا مش عرفة هذاكر ازاى .ازاى هذاكر فى البيت و بيقولوا قال اية المحضرات هتتذاع فى التليفزيون و الراديو بقا دا كلام يا جماعة طب لو انا فى تانية كنت هقول انا عرفة النظام
لكن انا فى اولى لسة
ياريت تسعدونى
انتوا كنتوا بتعملوا اية فى 1 بجد انا زعلانة جدا جدا؟؟
ياريت حد يقولى اية االمواد الى هخدها و هذاكرها فى البيت و كدا و اية الكتب الى هجبها و المذكرات و كدا
انا كان نفسى اطلع معيدة بس بعد الى حصل معتقدش
ربنا يستر
amr 14
جغرافى فعال
جغرافى فعال
amr 14

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالأحد 04 أكتوبر 2009, 1:27 am

على ما اسمع ان قسم الجغرافيا مفهوش اعداد كتير يعنى حكايه منع طلاب الانتساب من الحضور ملهاش لازمه
هبقى اروح اخر الاسبوع واشوف ايه النظام وياريت الناس اللى عدت اولى تفيدنا
ahmed youns
المدير العام
المدير العام
ahmed youns

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالأحد 04 أكتوبر 2009, 3:25 am

يا جماعة ان شاء الله ماتخفوش واحضروا عادي ان شاء الله ولو حصل وفعلا اتمنعتوا من الحضور ان شاء الله محلولة بردة بس اعتقد صعب انهم يمنعوا الانتساب من الحضور
βrėǻκ ρǒίńт
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط
βrėǻκ ρǒίńт

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالأحد 04 أكتوبر 2009, 5:17 am

الموضوع ده بجد يا جماعه ولا ايه
el namory
مشرف
مشرف
el namory

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالأحد 04 أكتوبر 2009, 1:42 pm

يا شباب الكلية بدات متعرفوش هو يوم الاربع فيه محاضرات لسنة اولى ولا لا
ahmed youns
المدير العام
المدير العام
ahmed youns

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالإثنين 05 أكتوبر 2009, 1:17 am

ماتروح يا جوست الكلية وتنقل الجدول
ولو مش مستعجل او مش هاتقدر تروح انا رايح يوم الثلاثاء ممكن ابقى اشوفلك الجدول
el namory
مشرف
مشرف
el namory

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالإثنين 05 أكتوبر 2009, 11:30 am

الثلاثاء اجازة وانا عندى محاضرات يوم الاربع عندى مدخل لعلم الاجتماعة وجغرافيا طبيعية وحقوق انسان وجغرافيا بشرية
انا هشام
amr 14
جغرافى فعال
جغرافى فعال
amr 14

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالإثنين 05 أكتوبر 2009, 3:09 pm

هو الترم كام ماده يا عم هشام
رينــاد
جغرافي اصيل
جغرافي اصيل
رينــاد

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالإثنين 05 أكتوبر 2009, 4:20 pm

ياجماعه انتوا قلقانين ليه
بكره تروحوا الكليه وتزهقوا منها
el namory
مشرف
مشرف
el namory

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالإثنين 05 أكتوبر 2009, 5:49 pm

مش عارف بس انا اللى شوفته فيه مدخل لعلم الاجتماع وجغرافيا بشرية وجغرافيا طبيعية واعمال سنة وتاريخ مصر القديمة ومصر القديمة وليلة جامدة اوى ساعتك
el namory
مشرف
مشرف
el namory

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالإثنين 05 أكتوبر 2009, 5:57 pm

الجدول اهو
يوم الثلاثاء جغرافيا طبيعية من 9 ل12 قاعة 3
تاريخ مصر القديمة من 12ل2 مدرج 4
مصر القديمة من 2ل4 مدرج 4
مدخل لعلم الاجتماع من4ل6
يوم الاربعاء
مدخل لعلم الاجتماعن 10ل 12 قاعة 3
جغرافيا بشرية من 12 ل 2مدرج 2
حقوق انسان من 3ل 4
جغرافيا طبيعية من 5 ل8
الخميس
اعمال سنة من 12 ل 4 قاعة 3
جغرافيا بشرية من 6 ل 8
بس هو دة الجدول لو حد راح وشاف تعديل يقول
fox
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط
fox

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالإثنين 05 أكتوبر 2009, 6:05 pm

مشكور كتير احمد على مساهماتك الرائعه
el namory
مشرف
مشرف
el namory

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالإثنين 05 أكتوبر 2009, 6:07 pm

انا هشام
ABU 100
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط
ABU 100

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالإثنين 05 أكتوبر 2009, 10:04 pm

انت لحقت تشوف الجدول دا انا طلع عينى لحد ما نقلتة
هههههههه و كمان عليت صوتى علشان كل الناس تنقل
بس الحمد لله بعد كل مليش حضور ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Icon_cry
ABU 100
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط
ABU 100

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالإثنين 05 أكتوبر 2009, 10:46 pm

[quote="amr 14"]على ما اسمع ان قسم الجغرافيا مفهوش اعداد كتير يعنى حكايه منع طلاب الانتساب من الحضور ملهاش لازمه
هبقى اروح اخر الاسبوع واشوف ايه النظام وياريت الناس اللى عدت اولى تفيدنا[انت متاكد من الكلام دا انا روحت اول يوم و مروحتش باقى الاسبوع لان انا انتساب طب اعرف منين انا دخلت شؤن الطلبة قالولى اداب انتسساب ملهوش حضور/quote]
amr 14
جغرافى فعال
جغرافى فعال
amr 14

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالإثنين 05 أكتوبر 2009, 11:05 pm

طيب والعمل
ABU 100
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط
ABU 100

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالإثنين 05 أكتوبر 2009, 11:16 pm

amr 14 كتب:
طيب والعمل
و الله مش عرفة
انت مين؟
O?°geo_number_one°?O
مشرف
مشرف
O?°geo_number_one°?O

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالإثنين 05 أكتوبر 2009, 11:46 pm

لا يزيد عدد الظلاب عن 300 طال
يمنع طلبة الانتساب من دخول المحاضرات
عدم السلام بالبوس والاحضان يكتفى السلام بالكلام
تنظيف دورات المياة بالمطهرات
هاك لجة للاشراف على كل دة بقى
هى دى لائحة الكلية

ABU 100
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط
ABU 100

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالثلاثاء 06 أكتوبر 2009, 12:20 am

يعنى مروحش خالص ما انا كدا كدا مليش محاضرات لان انا انتساب
amr 14
جغرافى فعال
جغرافى فعال
amr 14

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالثلاثاء 06 أكتوبر 2009, 11:20 am

انا عمرو اولى انتساب
fox
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط
fox

مُساهمةموضوع: رد: ملتقى طلاب الفرقة الاولى   ملتقى طلاب الفرقة الاولى - صفحة 4 Emptyالثلاثاء 06 أكتوبر 2009, 2:10 pm

هشام مساهمتك رائعه ولكن ارجو منك تعديل الجدول والمحاضرات واماكنها

ملتقى طلاب الفرقة الاولى
صفحة 4 من اصل 10انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» موضوع بحث الفرقة الاولى كليوباترا السابعة
» موضوع بحث الفرقة الاولى فى التاريخ
» دولة اوغندة الفرقة الاولى
» دولة اوغندة الفرقة الاولى
» نصائح لطلاب الفرقة الاولى