المنتدى الرسمى لطلاب قسم الجغرافيا جامعة طنطا
عزيزى الزائر ان كنت مسجل لدينا برجاء تسجيل الدخول وان كانت هذة هى زيارتك الاولى للمنتدى يسرنا بان تكون عضوا معنا معنا حتى تتمتع بكامل الصلاحيات
عزيزى الزائر ان كنت مسجل لدينا برجاء تسجيل الدخول وان كانت هذة هى زيارتك الاولى للمنتدى يسرنا بان تكون عضوا معنا معنا حتى تتمتع بكامل الصلاحيات
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الجغرافيا للجميع

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!

ana mesh malak
mohey
ЗṀŔ²̶̶̶̶º̶̶̶̶¹̶̶̶̶1
shifooo
MoHaMeD HuSseiN
MяҢũ$$Ĭ3N²̶̶̶̶º̶̶̶̶¹̶̶̶̶º
fox
ahmed youns
mo3taz nagib
♥™AhMeD SaM!R™♥
nssar
MOLAZMEN 2013
™Mr/KarThA
Captain_H
18 مشترك
انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
Captain_H
مشرف
مشرف
Captain_H

قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالأحد 20 ديسمبر 2009, 8:37 pm

بسم الله الرحمن الرحيم
الســـــــلام عليكم
اخوانى وزملائى واصدقائى الاعزاء
انا قامت فى دماغى فكرة نقل روبير محطه طنطا الى مدينه سبرباى
قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! 47094430b3919127aa56a6c4a22b7cdf5g
طبعا المهمه دى صعبه للغايه بس انا مش شايف فيها حاجه خالص وبعدين لما احاول وافشل يبقى يكفينى شرف المحاوله
والمهمه دى محتاجه حاجات بسيطه ومش هنحس باى تعب طالما فيه مجموعه هتريح بعضها
فايه رايكم ؟؟؟؟؟؟؟؟
™Mr/KarThA
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط
™Mr/KarThA

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالأحد 20 ديسمبر 2009, 9:17 pm

انتة لو هتعمل كدة فعلا محتاج رجالة من حديد
اصل لو من محطة طنطا فـعلا لحد سبرباى عارف انتة ممكن تقعد فية كام يوم ممكن 2 يوم تنقل وكمان لازم تطلع الفرق بالملى وشوف بقى كام واحد من الرجالة هتعرف تقرى عالقامة بالملى ومش تعتمد على واحد بس ولا اتنين لان المسافة كبيرة
عموما انا معـاك بس بشرط الجهـاز يكون ماركتة فوجـى اللى فى الكلية اللى نزلت بية عملى معاكم دة
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالأحد 20 ديسمبر 2009, 9:36 pm

العملية دى صعبة ومش سهلة وهتاخد وقت كتير ولازم عشان تنقل الروبير تقسم المسافة اللى اجزاء صغيرة وكل جزء بنعملة ميزانية ذهابا وايابا بمعنى رايح جاى للتاكيد على الروبير بمعنى
  لو حضرتك سلسلت ميزانية من محطة الى سبرباى هتقسم على الاقل كل 200 متر روبير وبعد ما تجيب منسوب اول روبير ترجع تانى باميزانيية تتحقق منه انك ترجع للروبير الاصلى تتاكد من الروبير اللى انتة جبتة صح ولا غلط وانا طلع صح تبدا من الروبير اللى انتة جبتة فى اول مسافة 200 متر وتكمل 200 التانيين 
ذهاب وتتاكد من الروبير صح ولا غلط  بانك ترجع بميزانية العكس  بمعنى اياب وهكذا عشان كدة انا بقولك العمل هيكون شاق جدا وزى ما قال م احمد صلاح عاوز رجالة حديد والقراية بالملى

عدل سابقا من قبل أحمد عيسى في الأحد 20 ديسمبر 2009, 9:43 pm عدل 1 مرات
Captain_H
مشرف
مشرف
Captain_H

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالأحد 20 ديسمبر 2009, 9:39 pm

والله يابوحميد مفيش مستحيل خالص وبعدين احنا ممكن نعمل مثلا فريق عمل ويبدلوا مع بعض ويكون فيه دقه فى ويكون كمان معانا ناس خبرة زيك تشيك معانا وعلى فكرة لو الحكايه دى نفعت افتكر هنخدم البلد قوى
وبالنسبه للجهاز من يوم معرفت حاجه اسمها مساحه كان فيه جهاز اللى الشركه اللى كنت شغال فيها "سوكيا يبانى" بصراحه دقته عاليه جدا وبعدين باذن الله لو قررنا ننقل الروبير دة اكيد الدكتور محمد هيوفر لينا كل حاجه عشان تساعدنا فى انجاز المهمه
وعالعموم الموضوع دة معانا الى ان يشاء الله وتساعدنا الظروف
Captain_H
مشرف
مشرف
Captain_H

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالأحد 20 ديسمبر 2009, 9:42 pm

أحمد عيسى كتب:

العملية دى صعبة ومش سهلة وهتاخد وقت كتير ولازم عشان تنقل الروبير تقسم المسافة اللى اجزاء صغيرة وكل جزء بنعملة ميزانية ذهابا وايابا بمعنى رايح جاى للتاكيد على الروبير بمعنى
لو حضرتك سلسلت ميزانية من محطة الى سبرباى هتقسم على الاقل كل 500 متر روبير وبعد ما تجيب منسوب اول روبير ترجع تانى باميزانيية تتحقق منه انك ترجع للروبير الاصلى تتاكد من الروبير اللى انتة جبتة صح ولا غلط وانا طلع صح تبدا من الروبير اللى انتة جبتة فى اول مسافة 500 متر وتكمل 500 التانيين
ذهاب وتتاكد من الروبير صح ولا غلط بانك ترجع بميزانية العكس بمعنى اياب وهكذا عشان كدة انا بقولك العمل هيكون شاق جدا وزى ما قال م احمد صلاح عاوز رجالة حديد والقراية بالملى

ايه يا عم احمد سبنا نحلم ياعم وبعدين انا هقولك كلمه واحدة بس
We Can
™Mr/KarThA
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط
™Mr/KarThA

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالأحد 20 ديسمبر 2009, 9:59 pm

طيب شوف يا ابراهيم هية مفيش حاجة حلم والله بس فعلا انا محتاج ناس معايا تعرف تقرا كويس عالقامة وتجيب مش الملى لا تجيب النـص ملى كمان لو امكن نقل الروبير دة علشان هيئة المساحة تعترف بية لازم يطلع غلط 2 ملى او 4 ملى او 6 ملى او 8 ملى ودى اكتر حاجة ولو جبت اكتر من كدة مش هيبقى روبير هيبقى منسوب نقطة وعموما مش هنختلف عالاجهزة بس فعلا المهم الرجالة وانا معاك بس شوف بعد الامتحانات بقى ولا امتة ؟ وانا تحت امرك
Captain_H
مشرف
مشرف
Captain_H

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالأحد 20 ديسمبر 2009, 11:45 pm

خلاص ياعم كلمنا الدكتور ونبدا فى الاجازة ونشوف مين اللى هيستعد انه يجى معانا
MOLAZMEN 2013
مراقب عام
مراقب عام
MOLAZMEN 2013

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالإثنين 21 ديسمبر 2009, 12:13 am

انا اول واحد معاكوا يا رجالة

انا لسة فى اولى بس الحمد لله بفضل الله

ثم
ابو صلاح و عيسى

بقرا على القامة

ويزدنى شرف ان اكون معاكوا

بس المهمة دى مفهاش ضحك

معاكوا يا رجالة
Captain_H
مشرف
مشرف
Captain_H

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالإثنين 21 ديسمبر 2009, 1:01 am

دا انت تشرف والله يا عبودة
وبعدين ضحك ايه ياعم هو احنا طالعين نجرى ورا بعض دا شغل جد يا معلم
واحنا كلنا يزدنا شرف انك تنضمنا
MOLAZMEN 2013
مراقب عام
مراقب عام
MOLAZMEN 2013

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالإثنين 21 ديسمبر 2009, 1:29 am

تسلم يا صاحبى

ان شاء الله استفاد منكوا
nssar
جغرافى فعال
جغرافى فعال
nssar

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالإثنين 21 ديسمبر 2009, 6:58 am

أمر خطير جدا وهو عدم التفريق بين كتابه لفظ الجلالة
( الله) وكلمة ( اللة)

*أخواني أخوتي الكرام الفرق بينهما هو أن لفظ الجلالة يكون الحرف في نهايته حرف الهاء الذي يظهر بين حرفي الخاء والعين في( لوحة المفاتيح)

وليس الذي بين حرفي الواو و الألف المقصورة

* ولكن ! ما يقوم به البعض وللأسف الشديد بكتابة (اللة)

وفي نهايته التاء المربوطة الواقعة بين حرفي الواو والألف المقصورة وجميعنا يعلم أنها

غير مقصودة ولكن تشابه الحروف يجعل التوهم كثيرا.. ولكن لنتيقظ تجاه أمرا يمس الله سبحانه وتعالى ..

وكلمة (اللة) التي ورد ذكرها في النقطة الثانية أعلاه لو تلفظناها لكانت أصابت اللات وهو الصنم الذي هدم عند فتح مكة ..
™Mr/KarThA
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط
™Mr/KarThA

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالإثنين 21 ديسمبر 2009, 10:54 am

ماشى كلامك يا عبودة
بـس اللى موافق يقـولى معـأك يا زناتى
قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Shams111112
قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Chamszanatitvrip0141368gw3

وعبودة هديلك لقب سامبو اللى كان فى الفيلم يلا يا عم مديلك دور حلو اهة متفجرات وحوار اهة
عايزين حد فى اليوم دة يعملنا اكل بقى علشان العملية مش نـاقصة واللى يتولى اى حد من البنوتات اللى عالمنتدى بقى ولها الاجـر والثـواب
ههههههههههههههههههههه

1_احمد صـلاح القـاضى
2_سعت الباشا الوزير(عبودة)
♥™AhMeD SaM!R™♥
مراقب عام
مراقب عام
♥™AhMeD SaM!R™♥

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالإثنين 21 ديسمبر 2009, 11:57 am

فكرة جميلة والله يا جماعة
وكمان بدل مبنفرض فى شغلنا ان الروبير كذا هيكون الروبير معلوم وصحيح كمان يعنى الرفع هيكون بدقة عالية والفكرة دى هتفدنا وهتفيد الناس اللى هيدخلوا الكلية بعدنا

وان شاء الله خير
واكيد الدكتور محمد ذكى مش هيرفض الفكرة ولو حتى على سبيل المحاولة

وربنا يوفقكوا يارب

انا معاكوا يا رجالة بس اكيد بعد الامتحانات يعنى فى الاجازة

بس لو فعلا هتنفزوا الفكرة دى يبقا حد يبلغ
mo3taz nagib
مشرف
مشرف
mo3taz nagib

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالإثنين 21 ديسمبر 2009, 12:06 pm

انا معاكم يا رجالتنا
وبأذن الله هنقدر نعمل كل المطلوب
ahmed youns
المدير العام
المدير العام
ahmed youns

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالإثنين 21 ديسمبر 2009, 2:16 pm

لو الكلام بجد وكل واحد متاكد هو بيقول اية
انا مستعد اشتغل معاكم باذن الله
وحتى لو الشغل وقف ومانجحناش في العملية دي
نكون استفدنا على الاقل خبرة عملية في العمل المساحي الحقيقي واضفنا شيئ مفيد للناس بعدنا
والله من وراء القصد
fox
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط
fox

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالإثنين 21 ديسمبر 2009, 2:18 pm

والله الموضوع جميل جدا ومش هياخد وقت كبير بس محتاج رجاله ودقه عاليه فى القراءات وانا ان شاء الله معاكم فيه بس ياريت يبقى فى نص السنه ونتفق مع الدكتور محمد زكى عليه
وبايد كلامك يا يونس يا منورنا
جغرافي خبير
جغرافي خبير

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالإثنين 21 ديسمبر 2009, 3:07 pm

انا معاكو بس راى من راى شيتوس فى الاجازه عشان الوقت بقى ضيق
وممكن ناخد جهزين كدا؟ لنوفر الوقت
MOLAZMEN 2013
مراقب عام
مراقب عام
MOLAZMEN 2013

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالإثنين 21 ديسمبر 2009, 3:35 pm

معاك يا زناتى

ولا

هات حتة
™Mr/KarThA
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط
™Mr/KarThA

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالإثنين 21 ديسمبر 2009, 5:20 pm

مش هتطلع غلط يا يونس وهنطلع بالملـى وهتكون ميزانية متسلسلة وناتج الروبير ميزانية من الدرجة الاولى فرق من الروبير الاصـلى 2 ملى

واللى هيحـصل انى هعلم 3 قـراءة بالملى وهيشاركوا معايا والباقى دورة عمل checkعلى اللى بيـقرة وانهم يحطوا القراءات فى جدول الغيط وكمان بالمرة انا مش هنقل الجهاز غيـر كل 100 متر يعنى فعلا عمل شاق ربنا معانا بس فى الاجازة والله

تقبلوا تحيـاتى
♥™AhMeD SaM!R™♥
مراقب عام
مراقب عام
♥™AhMeD SaM!R™♥

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالإثنين 21 ديسمبر 2009, 5:26 pm

اصلى من يومك يا ابو صلاح

يا جماعة اسمعوا كلام الكبير بتعنا معاك يا نجم تنقل الجهاز كل 100 متر كل 50 متر معاااااااااااااااااااااااااك
ahmed youns
المدير العام
المدير العام
ahmed youns

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالإثنين 21 ديسمبر 2009, 5:29 pm

ماشي يا ابو صلاح
نتفق في يوم ونروح للدكتور ونحدد معاه يوم في الاجازة
اتفقنا؟
MoHaMeD HuSseiN
المدير العام
المدير العام
MoHaMeD HuSseiN

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالإثنين 21 ديسمبر 2009, 9:03 pm

معاك يا زناتى

ربنا يسهل يارجالة بس بعد من خلص امتحانات على خير
نحدد هنشتغل امتة باذن الله
shifooo
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط
shifooo

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالإثنين 21 ديسمبر 2009, 9:20 pm

وانا معاكوا يا رجاله حتى لو هنفضل فيها شهر بس اهم حاجه تكون فى نص السنه
shifooo
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط
shifooo

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالإثنين 21 ديسمبر 2009, 9:22 pm

معااااااااااااااااااك يا زناااااااااااااااااااااااااتى
Captain_H
مشرف
مشرف
Captain_H

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!! Emptyالإثنين 21 ديسمبر 2009, 9:43 pm

بجد كلامكم بس يدل اننا نقدر نعمل اللى فيه ناس شايفه انه مستحيل بس رجاله المساحه لاتعرف المستحيل
باذن الله الفكرة دى اصبحت حلم فى طريقه للتنفيذ
وان شاء الله انا هفاتح الدكتور محمد ذكى فى الموضوع وربنا يستر

قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!
صفحة 1 من اصل 3انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» خبر عاجل ويقيق كمان \"حريق قطر فى محطه طنطا\"
» محطه رصد توبكونis
» قررت الانتحار!!!!!!!!!!!!!!!!!!
» القنبلة فى طنطا.................؟؟؟؟
» نادى طنطا