المنتدى الرسمى لطلاب قسم الجغرافيا جامعة طنطا
عزيزى الزائر ان كنت مسجل لدينا برجاء تسجيل الدخول وان كانت هذة هى زيارتك الاولى للمنتدى يسرنا بان تكون عضوا معنا معنا حتى تتمتع بكامل الصلاحيات

الجغرافيا للجميع

الرئيسيةالبوابةس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 

قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
Captain_H
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الأحد 20 ديسمبر 2009, 8:37 pm

تذكير بمساهمة فاتح الموضوع :

بسم الله الرحمن الرحيم
الســـــــلام عليكم
اخوانى وزملائى واصدقائى الاعزاء
انا قامت فى دماغى فكرة نقل روبير محطه طنطا الى مدينه سبرباى

طبعا المهمه دى صعبه للغايه بس انا مش شايف فيها حاجه خالص وبعدين لما احاول وافشل يبقى يكفينى شرف المحاوله
والمهمه دى محتاجه حاجات بسيطه ومش هنحس باى تعب طالما فيه مجموعه هتريح بعضها
فايه رايكم ؟؟؟؟؟؟؟؟

كاتب الموضوعرسالة
ЗṀŔ²̶̶̶̶º̶̶̶̶¹̶̶̶̶1
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الإثنين 21 ديسمبر 2009, 11:05 pm

فكرة جامدة واللة يا شباب ولقدر اللة يا شباب لو منجحناش يبقى استفدنا خبرة على راى يونس

معااااااااااااااااااااااااااااااااكم يا شباب

بس فى نصف العام

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
[flash][/flash]

No one can be 3aamr

because I am only one

mohey
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الثلاثاء 22 ديسمبر 2009, 2:55 pm

goooooood idia
mohey
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الثلاثاء 22 ديسمبر 2009, 2:58 pm

انا معاكوااااا يجماعه بجد
وربنا يوفقنا
ana mesh malak
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الثلاثاء 22 ديسمبر 2009, 5:21 pm

افتكر اني قلتلك بلاش
Captain_H
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الثلاثاء 22 ديسمبر 2009, 8:02 pm

بلاش ليه باذن الله ربنا هيوفقنا وهنقوم بالعمليه دى وهتطلع بتايج كويسه جدا وهتكون معانا باذن الله وهتبقى فكرة من نار وهنبقى من افضل الدفعات على مر التاريخ دة بعد ازينك يابوصلاح انت وعيسى
We Can
nssar
جغرافى فعال
جغرافى فعال

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الثلاثاء 22 ديسمبر 2009, 9:09 pm

اكيد يا رجاله جاهزين في اي وقت

يارب التوفيق
™Mr/KarThA
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الثلاثاء 22 ديسمبر 2009, 10:41 pm

بسم الله الرحمن الرحيم
الاول يا ابراهيم بقى علشان نـشتغل صح لان اهم من الفن الابداع فى الـفن الروبير دة لو موجود عند المحطة وانتة تعرف مكانة وبتشوفة يبقى نشتغل وننقل لو مش موجود هنروح هيئة المسـاحة او اى هيئة ولا منظمة حكومية تضم خـرائط للمدينة ولا اجبها من الهيئة العامة للطرق والكبارى والخريطة معايا والروبير هيكون عالخريطة هننقل من الخريطة ونظهرة عالطبيعـة
وكلمة انها مش هتطلع صح دى شلها من دماغك انا ناقل روبير فى الاسكندرية من الابراهيمية من عند محطة الترام بقى الى الشـلالات بفرق 2 ملى بس يعنى ميزانية من الدرجة الاول وكنت معايا اخ لية بردك وهوة زميل واسمة محمود وبدلنا عالجهـاز يعنى المهم التعاون لان المسافة كبيرة هحتاج حد يبدل معايا لانـى هتعب ومحتاج حد يقرة عالقامة بالملى بل للنص ملى كمان

بس بشرط ناخد الجهاز الفوجى اللى فى الكلية وهقوم معاكم والله وهنعمل ميزانية متسلسلة وهنقلهولك لحد باب الكلية كمان وهنتاكد وهتتعلم يا ابراهيم وياعبودة ويا يونس ولكل من شارك فى الموضوع

وانا يشرفنى تكونوا احـسن دفعـة يا ابراهيم

وياريت اللى يدخل هنا يكتب اسمة لان فعـلا محتاجين كشف اسامى علشان نعرف العدد

تقبلوا تحياتى
Captain_H
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الثلاثاء 22 ديسمبر 2009, 11:02 pm

عارف يا بوصلاح وحقيقى اللى خلانى اكون متحمس مالى ايدى بالفكرة اننا معانا احمد صلاح والله بجد
وفعلا انا وكل الرجاله متحمسه جدا للفكرة دى وكفايه اننا معانا احمد صلاح ومش عاوز انسى عيسى باشا حبيبى
باذن الله انا واللى معايا مش هنتنازل عن الفكرة دى قصدى عن المهمه دى وباذن الله هندخل للدكتور محمد ذكى بكرة ونفتحه فى الموضوع
بالتوفيق يارجاله
Captain_H
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الثلاثاء 22 ديسمبر 2009, 11:05 pm

اقتباس :
وياريت اللى يدخل هنا يكتب اسمة لان فعـلا محتاجين كشف اسامى علشان نعرف العدد

دة لازم يا رجاله زى مقال ابوصلاح عشان نعرف احنا هنعمل ايه بالظبط ونعمل حسابنا
ana mesh malak
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الأربعاء 23 ديسمبر 2009, 6:05 pm

افتكر اني قلتلك بلاش
Captain_H
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الأربعاء 23 ديسمبر 2009, 6:34 pm

ايه ياعم بلاش تيجى انت وبعدين كفايه اوى الرجاله المتقتنعه ولو مقدرناش يبقى كسبنا شرف المحاوله
♥™AhMeD SaM!R™♥
مراقب عام
مراقب عام

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الأربعاء 23 ديسمبر 2009, 6:52 pm

محمد يا سامى بلاش ليه

انا مأيد الفكرة دى ومأيد كلام ابو صلاح

وانا اول واحد معاكوا ان شاء الله

ومعاكوا يا ابو صلاح

والله معاكوا

وكفاية شرف المحاولة

وكمان فيه حاجة الدكتور محمد عمرة مهيرفض الفكرة لانه هوا مش خسران حاجة بالعكس

دى حاجة كويسة انه يلاقى الروح دى فى الطلبة

وزى مقال ابراهيم يكفينا شرف المحاولة

وكمان هنستفاد وهنتعلم حجات كتير فى الموضوع ده

علمتنـىآ حيـآتـىآ آن آصبـرـر بصمـت وآفكـرـر بصمـت وآغفــرـر بصمــت

فـآذآ كـآن آلصمـت ســلآح فـآنـآ صـآنعـه ..!!!

سًـ~ــآآرْحًْـ~ــلْ عٍنْـدًمًـآآ آنْـتًـهٍـىآ مٍــ~ــنْ صٌـنْـعْْ قًـبٍـرـرىآ ...!!
Captain_H
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الأربعاء 23 ديسمبر 2009, 7:09 pm

ايوة كدة ياشيتوس الله ينور ......شوف الناس اللى تشجع
وباذن الله هنطلع فى الاجازة وهنبدا المهمه وهنصورها فيديو وصور وهتشوفوا الرجاله الصح
♥™AhMeD SaM!R™♥
مراقب عام
مراقب عام

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الأربعاء 23 ديسمبر 2009, 7:22 pm

ان شاء الله هيحص يا هيما

والله هكون معاكوا ان شاء الله

بس انتوا انوا بس

سًـ~ــآآرْحًْـ~ــلْ عٍنْـدًمًـآآ آنْـتًـهٍـىآ مٍــ~ــنْ صٌـنْـعْْ قًـبٍـرـرىآ ...!!
™Mr/KarThA
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الأربعاء 23 ديسمبر 2009, 7:53 pm

شوفوا يا جماعة والله المسائلة مش صعبة ولا حاجة؟ ولا هية بتتقاس اساسا بالصعوبة المووضوع غاية فى السهولة بس المشكلة كبر المسافة فهنحتاج حد يبدل معايا من عالجهاز علشان الواحد من كتر ما يقف عالجهاز عينة هتوجعة يعنى انا نقلتة فى اسكندرية وكنت فى الطرق والكبارى والله والله ظهرنا فى اول الطريق بتاع دماط الجديد ودخلنا جوة فى الموقع علشان يكون قدامنا وفى عملية ازدواج طريق المحلة كفر الشيخ وبردك نقلينة جوة من عالطريق لجوة فى الارض الزراعية المشكلة يا جماعة مش فى نقل روبير امال لو بتاخدوا توقيع منحنى افقى ولا راسى ولا منحنى مركب ولا بترموا اكسات لكبرى ولا تخطيط لسكة حديد يا خراشى والله انتوا ابتدوا واحدة واحدة وربنا معاكم وانتة يا سامى مش تخوف الناس حرام عليكى خلى عندهم امل مش تحبطهم وانا عارف انك بتهزر وانك راجل سكرة وذى الفل

وبحب الناس رايقة اللى بتضحك على طول ااما اللى عامل مضايقة دة انا لا مليش فى دول
تقبلوا تحياتى لانـى والله ما داخل نت ولا منتدى غير بعد الامتحانات بجد هتوحشونى

م/احمد صلاح
Captain_H
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الأربعاء 23 ديسمبر 2009, 9:05 pm

م/احمد صلاح كتب:
شوفوا يا جماعة والله المسائلة مش صعبة ولا حاجة؟ ولا هية بتتقاس اساسا بالصعوبة المووضوع غاية فى السهولة بس المشكلة كبر المسافة فهنحتاج حد يبدل معايا من عالجهاز علشان الواحد من كتر ما يقف عالجهاز عينة هتوجعة يعنى انا نقلتة فى اسكندرية وكنت فى الطرق والكبارى والله والله ظهرنا فى اول الطريق بتاع دماط الجديد ودخلنا جوة فى الموقع علشان يكون قدامنا وفى عملية ازدواج طريق المحلة كفر الشيخ وبردك نقلينة جوة من عالطريق لجوة فى الارض الزراعية المشكلة يا جماعة مش فى نقل روبير امال لو بتاخدوا توقيع منحنى افقى ولا راسى ولا منحنى مركب ولا بترموا اكسات لكبرى ولا تخطيط لسكة حديد يا خراشى والله انتوا ابتدوا واحدة واحدة وربنا معاكم وانتة يا سامى مش تخوف الناس حرام عليكى خلى عندهم امل مش تحبطهم وانا عارف انك بتهزر وانك راجل سكرة وذى الفل وبحب الناس رايقة اللى بتضحك على طول ااما اللى عامل مضايقة دة انا لا مليش فى دول تقبلوا تحياتى لانـى والله ما داخل نت ولا منتدى غير بعد الامتحانات بجد هتوحشونى م/احمد صلاح
بص بقى يابوحميد احنا كلنا نوينا اننا نخوض المهمه دى وعارفين انها صعبه وعكس اللى انت بتقوله لاننا زى مبتقول مبتداين وانا لما كنت فى الشغل كانت نقل الروبير سهله جدا جدا لان الموقع كان صغير ومقسم الى طرق لانى كنت شغال فى الشركه اللى واخدة رصف وبناء طرق جامعه كفر الشيخ فالموضوع كان سهل لاننا بننقل روبير على بعد 100 او 50 متر فالحكايه سهله طبعا وانت عارف فمابالك من محطه طنطا الى سبرباى فطبعا صعب بس لو عزيمتنا قويه وطبعا ابو صلاح معانا ومحتاجين طبعا لخبرتك على الاقل تشيك وتصحح شغلنا ونريح بعض كل فترة هتلاقوا الحكايه سهله جدا وممتعه جدا واينعم الناس ممكن تفكرنا سياح او هبل بس مش مشكله يكفى اننا نكون اول دفعه قامت بالمهمه الغريبه واللى فيه ناس مفكرها صعبه وحتى لو فشلنا او نجحنا فى كلتا الحالتين احنا متميزيين وعلى الاقل هنعمل زى عباس بن فرناس اللى حاول يطير وفشل بس هو اول واحد حاول الطيران واتشهر والتريخ كتب عنه وانا مش هبالغ اننا نتشهر بس على مستوى قسم او على الاقل عند الدكتور محمد ذكى ولا انا كلامى غلط وبصوا بقى اللى مستعد يجى بعد منستاذن من الدكتور محمد انا هعمل موضوع واشوف مين اللى مستعد يجى معانا واللى شايف ان الحكايه دى مستحيله يبقو هو حر وعلى فكرة انا طول عمرى متفائل وعندى طموح فى اى حاجه حتى لو كانت مستحيله شكرا يا عفاريت المساحه
ღwe7yatღ♥ღmღ♥ღ3eniekღ
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الأربعاء 23 ديسمبر 2009, 11:43 pm

بجد اكتير الفكره دى حلوه
وربنا يوفقكوا فيها يارب

وزى اما احمد القاضى بيقول ان العمليه دى اتاخد وقت طويل
وانا بقا ملتزمه بموضوع الاكل بس بشرط
اكون معاكواوعلى فكره انا بكلم بجد ومش بهزار
وعلى فكره احنا بنات جدعين اوى نسد فى اى حاجه
اى خدمه بس احنا بنحب نخدم
وبردوا انا عارف اصلا ان مش ينفع بس انا بردوا ملزومه بالاكل
اوك يلا سلام بقا اصل انا طولت اوى
Captain_H
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الخميس 24 ديسمبر 2009, 6:14 pm

ياسلام شوفوا الجمال يعنى احنا علينا الشغل والبنات عليها الاكل والله مفيش احسن من كدة
بس بتعرفى تطبخى ولا هنقضيها دليفرى
متنسيش تسجلى اسمك فى التيم
♥™AhMeD SaM!R™♥
مراقب عام
مراقب عام

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الخميس 24 ديسمبر 2009, 6:33 pm

احنا بقينا كام كدة فى التيم

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

mo3taz nagib
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الخميس 24 ديسمبر 2009, 6:42 pm

القسم كله رجاله
مش قولتلكم رجاله جغرافيا ملهمشى حل
ربنا يوفقكم جميعا

fox
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الجمعة 25 ديسمبر 2009, 9:02 pm

الرفع ان شاء الله هيبقى فى الاجازه
Captain_H
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الخميس 31 ديسمبر 2009, 1:08 pm

باذن الله
ELGOKAR
جغرافى فعال
جغرافى فعال

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الجمعة 01 يناير 2010, 10:19 am

ان شاء الله معاكم يا رجاله ادعوا ان الامتحانات تكون سهله الاول وبعدين نفكر فى الموضوع ده وان شاء الله المشروع هينجح
MR / MAHDY
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الجمعة 01 يناير 2010, 2:33 pm

انا معاكم يا جماعه اة بس فى حاجة فى من المسؤل عن المشروع انا راى انا الكبير عرنكم رجل مثقف يعرف يدير المشروع
Captain_H
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!   الجمعة 01 يناير 2010, 4:17 pm

باذن الله الموضوع لسه مبقاش رسمى يعنى منتظرين موافقه الدكتور محمد ذكى وساعتها لازم يكون فيه واحد زى مبتقول مدير للمشروع وهو اكيد احمد صلاح القاضى واحمد عيسى نظرا لخبرتهم فى المساحه وبعد كدة هيتم تحديد التيم ورك للمهمه
بالتوفيق ان شاء الله

قررت انقل روبير محطه طنطا !!!!!!!
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 2 من اصل 3انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3  الصفحة التالية