المنتدى الرسمى لطلاب قسم الجغرافيا جامعة طنطا
عزيزى الزائر ان كنت مسجل لدينا برجاء تسجيل الدخول وان كانت هذة هى زيارتك الاولى للمنتدى يسرنا بان تكون عضوا معنا معنا حتى تتمتع بكامل الصلاحيات
عزيزى الزائر ان كنت مسجل لدينا برجاء تسجيل الدخول وان كانت هذة هى زيارتك الاولى للمنتدى يسرنا بان تكون عضوا معنا معنا حتى تتمتع بكامل الصلاحيات
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الجغرافيا للجميع

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام

medo shalaby
mohamedelsayed
ساهر الليالى
♥™AhMeD SaM!R™♥
Eng Abd Elmonem
Captain_H
naughty girl
11 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
naughty girl
جغرافى جديد
جغرافى جديد

تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Empty
مُساهمةموضوع: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالسبت 26 مارس 2011, 10:06 pm

اولا السلام عليكم
انا عضوه جديده هنا فى السايت وداه اول موضوع ليا
بس سورى ع طريقتى دى وعلى عنوان التوبيك
بس انا عملت كده غصب عنى لان انا شايفه ان الموضوع مهم جدا
انا طالبه فى قسم جغرافيا
وسمعت انهم هيعملوا اعتصام بكره فى الكليه ياجمااااااااااااااااعه لو سمحت بلاش حد ينضم للاعتصام داه وياريت اى حد فيكوا يعرف صحاب ليه هيروحوا الاعتصام يحاول يمنعهم وتحاولو مع كل اللى تعرفوهم لان بجد كده كتير
احنا بقت صورتنا وحشه جدا فى الكليه كل الناس بتقول ان قسم جغرافيا اوحش قسم فى الكليه كلها
وبيقولو ان احنا اللى كنا عاملين الاعتصام الاسبوع اللى فات وان احنا السبب فى كل المشاكل
فاياريت بلاش تدوهم فرصه يقولوا اكتر من كده ونثبت لهم العكس
وانا سمعت من ناس ان فى مجموعه رايحيت لرئيسه الجامعه بعد يوم او اتنين
فااستنوا شويه وشوفوا ايه رد فعلها الاول وايه اللى هيحصل وبعد كده اعملوا اللى انتوا عاوزينه
بكرر تانى ياجماعه بلييييييييييييييييييييز بلاش الاعتصام داه
انا عاوزه اوضح حاجه تانيه انا مش فى الفرقه الرابعه
بس عرفت انهم اكتر ناس بينظموا للاعتصام فياريت بلاش اللى بيعملوه داه
ويسيبولنا بصمه كويسه قبل مايمشوا من الكليه عشان نفتكرهم بكل خير ويحاولوا يحلوا المشاكل اللى بتواجه القسم بهدوء وعقل بدلا من الاعتصامات
وشكرا ليكوا واسفه انى طولت عليكوا
Captain_H
مشرف
مشرف
Captain_H

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالسبت 26 مارس 2011, 10:12 pm

اللى بدا حاجه لازم يكملها للاخر واحنا قدها وربنا المعين وهو اللى معانا وبس
وليا الشرف ان قسمى هو اللى منظم الاعتصام اللى هيدينا حقوقنا باذن الله
Eng Abd Elmonem
مشرف
مشرف
Eng Abd Elmonem

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالسبت 26 مارس 2011, 10:18 pm

ان فرج الله لقريب
♥™AhMeD SaM!R™♥
مراقب عام
مراقب عام
♥™AhMeD SaM!R™♥

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالسبت 26 مارس 2011, 10:19 pm

هذآ شــرف لينــآ

وليس نقمــة

واللى شايف انها نقمـة ميشركـش

ومش عيب اننا نطالب بحقوقنـآ
naughty girl
جغرافى جديد
جغرافى جديد

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالسبت 26 مارس 2011, 10:24 pm

ياجماعه انا مش ضدكوا بس انا فعلا كنت م ضمن المجموعه اللى دخلت للعميد يوم الخميس يوم الاعتصام
ولقينا انه مستعد بكل جهده ينفذ مطالبنا بس نطلبها بهدوء وبلاش اعتصامات عشان مصلحتكوا ومصلحه الكليه
انا مش قولت انه عيب اننا نطالب بحقنا بس لازم نبقا واقعين وهادين اكتر من كده
لان الضرر هيبقى علينا مش ع غيرنا
ومش ينفع نطلب ان المطالب تتحقق فوريا فى نفس الوقت لكن لازم نصبر ع الاقل شويه وندى فرصه قبل مانحاسبهم
♥™AhMeD SaM!R™♥
مراقب عام
مراقب عام
♥™AhMeD SaM!R™♥

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالسبت 26 مارس 2011, 10:52 pm

تمــآم كلام جميــل

هتيلـىآ مطلب ممكن يـآخد وقت من المطـآلب

تدعيم الكتاب؟؟

طيب نصبر بقا لحد ما الترم يخلص وبعد كـدة الناس اللى مش قدرة تشترى كتب ربنـآ تولاها وتشيل السنـة

الغاء ال50 جنيـة؟؟

دة بقا هياخد وقت فـىآ ايـه على العلم ان ال 50 جنيـة دىآ بدون وجه حق

انـآ مش شايف علىآ فكـرة عذر

خصـوصـآ ان المطالب دىآ اتقدمت يوم الندوة ومفيش اى حد بعدها مسئول اتكلم عن الفترة ولا اللى هيتنفذ الفترة دى او اللى هياخد وقت هياخد وقت ايه

والمشكلة ان لما حد بيتكلم بتقولوآ احنا مش ضددكم احنا معاكـم

عمـتــآ محدش هيحقق كل المطالب دىآ او هيساعد فىآ تحريك الاجرآئات وسرعة تنفذها غير الاعتصامات دىآ

naughty girl
جغرافى جديد
جغرافى جديد

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالأحد 27 مارس 2011, 7:41 am

اوكى انا معاك فى اللى بتقوله فعلا الخمسين جنيه حرااااااااااام ومش عارفه ليه بياخدوها ودى مش محتاجه وقت عشان تتنفذ بس ع ماعتقد ان رئيسة الجامعه هى اللى مسئوله عن المطلب داه
لكن بالنسبه للكتاب مش العميد هو اللى بيقرر لكن كل دكتور هو اللى مسئول عن كتابه وبردو رئيسه الجامعه هى اللى مسئوله
ومعلومه انا والله العظيم مابقول كده عشان مصلحه ليا بالعكس انا فعلا محتاجه ان كل مطالبكوا تتحقق لكن الدكاتره بيعاندوا معانا جااااااااااااااااامد ومش عاوزين ينزلوه وبيقولو مش هنزل الكتاب ودورا انتوا فى المراجه وممنوع كتابه محاضره فاليه نديهم فرصه يضيعوا مستقبلنا احنا لازم نهدا شويه
ساهر الليالى
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط
ساهر الليالى

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالأحد 27 مارس 2011, 2:35 pm

الاعتصام هو الحل من اجل التحرر وحريه الراء والمطالبه بالحقوق
mohamedelsayed
جغرافى فعال
جغرافى فعال
mohamedelsayed

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالإثنين 28 مارس 2011, 4:56 pm

ممكن ارد على سيادتك رد بسيط اوى التعليم عمره ما كان فى الكراس حضرتك العلم فى الراس النظام القديم ان الدكتور ينز الكتاب فى اخر الترم والى مش حضر المحاضرات يلخصه وينجح وخلاص بعد الامتحان تبقى خصلت الحكايه انا من مؤيدين فكرة ان الكتاب ماينزلش بصراحه بس مش عايز انشر الفكره لان الطلاب كلهم مش هيقبلوا فكرتى ابدا احنا المفروض نمشى على النظام الى كان هيطبق قبل كده هوا اننا ناخد المحاضرات وننزل المكتبه ونقراء فى كذا كتاب للماده العلميه ونجمع المعلومات المختصه بالمحاضره على فكره هوا ده التعليم الصح المتبع فى الكثير من الدول الاوروبيه خاصة فرنسا واحنا اكيد عارفين هما الناس دى متقدمه ازاى الى هينتج من الفكره دى ان الى حضر المحاضرات وكافح فى عمل مادته العلميه هوا الوحيد الى هايبقى قادر على اجتياز الامتحنات وفى نفس الوقت هيبقى فيه افاق كبيره مش مجرد كلمتين تحفظوا وخلص الكلام انا مع الاعتصام وتلبيه الطلبات لان اى طالب مننا عارف انها مطالب مشروعه ولو الدكاتره مانزلوش الكتب يبقى بجد ساعدونا اننا نبقى عقولنا بنايه صح حتى ولو هيمثل ده ضغط علينا لاننا مش متعودين على كده بس مش معنى اننا مشين على الغلط والصح اصعب اننا نفضل ماشين على الغلط
medo shalaby
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط
medo shalaby

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالإثنين 28 مارس 2011, 5:21 pm

فين تعليقاتى يا شيتوس ؟

انت باى حق تشيلها !! هتقولى مشرف ؟

انا ردودى مكنش فيها خروج عن النص ولا اى تجريح.

كده مش هينفع . ومش انا اللى يتعمل معايا كده .
♥™AhMeD SaM!R™♥
مراقب عام
مراقب عام
♥™AhMeD SaM!R™♥

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالإثنين 28 مارس 2011, 5:37 pm

قسمـآ بالله يا ميدوآ منا اللى شلته

عمتـآ لمـآ يدخل معتـز هعرف منه شاله ليه

mohamed gamal
جغرافى فعال
جغرافى فعال
mohamed gamal

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالإثنين 28 مارس 2011, 6:40 pm

بس اه ممكن ننزل المكتبة لو فى مكتبة تساع الناس دى كلها لان عندنا المكتبة اللى بيدخلها بيدخل علشان ياخد كتاب يحطه قدامه ويكلم البنت اللى معاه وطبعا المكتبة ممكن ما يكنش فيها كتب كافية
ولو قسم زى القسم بتاعنا عاوز يدخل المكتبة هيدخل كل يوم 100 وزيادة علشان الاسبوع يادى وطبعا احنا عندنا مكتبة واحدة بس وما فيش غيرها واكيد لواحنا عاوزين ناخد كتب ما فيش حد هيعرف يلمسه لان عليه طلب جامد ازاى لانه هيبقى كل 3 دقايق فى ايد واحد وبعد السنة اما تخلص الكتاب هيترمى لنه هيبقى اتلف من كتر القراءة فيه صدقونى الكتاب طريقة كويسة فى المذاكرة وانا مع فكرة ان الكتاب يرخص بدل ما يبقى ب35 يبقى ب15أو20زى الكليات او الجامعات الكبييرة والكتاب ينزل اول الترم مش قبل الامتحان باسبوع واكيد صدقونى الكتاب مهم جدا لان كل واحد بيقى ليه كتاب فى ايده خاص بيه بيستعمله وقت ومكان ما هو عاوز
♥™AhMeD SaM!R™♥
مراقب عام
مراقب عام
♥™AhMeD SaM!R™♥

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالإثنين 28 مارس 2011, 6:49 pm

اقتباس :
بس اه ممكن ننزل المكتبة لو فى مكتبة تساع الناس دى كلها لان عندنا المكتبة
اللى بيدخلها بيدخل علشان ياخد كتاب يحطه قدامه ويكلم البنت اللى معاه
وطبعا المكتبة ممكن ما يكنش فيها كتب كافية
ولو قسم زى القسم بتاعنا
عاوز يدخل المكتبة هيدخل كل يوم 100 وزيادة علشان الاسبوع يادى وطبعا احنا
عندنا مكتبة واحدة بس وما فيش غيرها واكيد لواحنا عاوزين ناخد كتب ما فيش
حد هيعرف يلمسه لان عليه طلب جامد ازاى لانه هيبقى كل 3 دقايق فى ايد واحد
وبعد السنة اما تخلص الكتاب هيترمى لنه هيبقى اتلف من كتر القراءة فيه
صدقونى الكتاب طريقة كويسة فى المذاكرة وانا مع فكرة ان الكتاب يرخص بدل ما
يبقى ب35 يبقى ب15أو20زى الكليات او الجامعات الكبييرة والكتاب ينزل اول
الترم مش قبل الامتحان باسبوع واكيد صدقونى الكتاب مهم جدا لان كل واحد
بيقى ليه كتاب فى ايده خاص بيه بيستعمله وقت ومكان ما هو عاوز

آجـآبة تمام وآنـآ معــآك فـىآ الحتـة دىآ

خصــوصـآ اصـلآ انها مكتبـة علـىآ متفـرج

وآلموظفـة تحت بتحسسنـىآ آنهـآ آمينـة مكتبـة اسكندريـة

وآخر تحكم وتفتيش

وسيب الحاجة برة وتدخل بيمعـآد

ومش كل الايام يدخلك

Captain_H
مشرف
مشرف
Captain_H

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالإثنين 28 مارس 2011, 6:55 pm

خلاصه الكلام : اللى ليه حق ومتاكد منه ومش اخدة بنفسه صدقونى عار عليه انه يبقى ليه كرامه او حق والله العظيم لو ايه حتى

عموما اللى بيعارض الاعتصام السلمى فهو سلبى وخلي السلبيه تجبله حقه
mohamedelsayed
جغرافى فعال
جغرافى فعال
mohamedelsayed

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالإثنين 28 مارس 2011, 7:03 pm

hamada sharf كتب:
بس اه ممكن ننزل المكتبة لو فى مكتبة تساع الناس دى كلها لان عندنا المكتبة اللى بيدخلها بيدخل علشان ياخد كتاب يحطه قدامه ويكلم البنت اللى معاه وطبعا المكتبة ممكن ما يكنش فيها كتب كافية
ولو قسم زى القسم بتاعنا عاوز يدخل المكتبة هيدخل كل يوم 100 وزيادة علشان الاسبوع يادى وطبعا احنا عندنا مكتبة واحدة بس وما فيش غيرها واكيد لواحنا عاوزين ناخد كتب ما فيش حد هيعرف يلمسه لان عليه طلب جامد ازاى لانه هيبقى كل 3 دقايق فى ايد واحد وبعد السنة اما تخلص الكتاب هيترمى لنه هيبقى اتلف من كتر القراءة فيه صدقونى الكتاب طريقة كويسة فى المذاكرة وانا مع فكرة ان الكتاب يرخص بدل ما يبقى ب35 يبقى ب15أو20زى الكليات او الجامعات الكبييرة والكتاب ينزل اول الترم مش قبل الامتحان باسبوع واكيد صدقونى الكتاب مهم جدا لان كل واحد بيقى ليه كتاب فى ايده خاص بيه بيستعمله وقت ومكان ما هو عاوز

عندك حق ما انا كنت بقول على فكره التحصيل العلمى على اساس انى شوفت مطلب من المطالب بان يتم الاهتمام بالمكتبه وبتوسيعها على نطاق كبير جدا وانها تشمل مجالات كتيره اوى ويتم السماح لكل الطلاب بدخولها انا قولت كلامى على الاساس ده مش اكتر
mo3taz nagib
مشرف
مشرف
mo3taz nagib

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالإثنين 28 مارس 2011, 9:44 pm

قسمـآ بالله يا ميدوآ منا اللى شلته

عمتـآ لمـآ يدخل معتـز هعرف منه شاله ليه

ع فكره انا مشلتش اى حاجه لان حريه التعبير والراى لازم نحترمه فى كل عضو واللى عايز يقول حاجه بيقولها انا مش شيلت حاجه واكبر دليل انا لسه اول مره اشوف التوبيك ده والله وع العموم كلام جميل اوى اللى اتقال فعلا الكليه فيها حاجات كتيره غلط وطبعا كل واحد ليه مطااااااااااالب وطبعا محدش يقدر يقولك لاء ع اى مطلب شرعى وحقى وكل واحد يعبر بالطريقه المناسبه ليه بس يا جماعه لازم تفكر من نفسك ديه اهم حاجه وربنا معاكم يارب وبأذن الله نتغير والكليه تتغير للاحسن ونبقى فعلا شباب اللى الناس كلها بتفتخر بإيهم وبجد فعلا ابسط الحقوق فعلا مش عايزه وقت لغايه دلوقتى الطفاطف مش اشتغل وع العلم ان فيه ناس حقيقى مش بتقدر تكمل كل الطريق ده وثانيا الكتب فعلا سعرها غالى و3/4 الكتاب لرساله الدكتوره مش الدراسه للطلبه وثالثا وده الاهم اللى الدنيا كلها بتقول عليه 50جنى اللى ع المواد كل ده والله هيتحل بس اكيد مجلس الادراه والكليه والجامعه بيتكلموا فى الحاجات ديه اكيد لانهم عارفين ومتاكدين اننا كلنا ولادهم ولازم يحفظوا علينا
Boosy
جغرافى فعال
جغرافى فعال
Boosy

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالثلاثاء 29 مارس 2011, 12:12 am

Captain♥H كتب:
خلاصه الكلام : اللى ليه حق ومتاكد منه ومش اخدة بنفسه صدقونى عار عليه انه يبقى ليه كرامه او حق والله العظيم لو ايه حتى

عموما اللى بيعارض الاعتصام السلمى فهو سلبى وخلي السلبيه تجبله حقه

فعلا دى الخلاصه
@RABE3@
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط
@RABE3@

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالثلاثاء 29 مارس 2011, 8:15 am

لكن يا جماعة انا سمعت ان فى مجموعة راحت لرئيسة الجامعة وكلموها عن مطالب ملهاش اى قيمة وراحو من غير ما يرشحهم حد بيقولوا ان كل واحد منهم مسئول عن القسم بتاعوا...المهم من ضمن المطالب مثلا ان الطفطف يشتغل وحاجات تانية كتير..... انا مش عارف ايه اخر التطورات لكن ممكن اللى يعرف حاجة يقولنا
شكرا يا أحلى شباب ف الجامعة
mo3taz nagib
مشرف
مشرف
mo3taz nagib

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالأربعاء 30 مارس 2011, 7:23 pm

مفيش جديد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟حاليا ولازم يا جماعه بجد نركز فى مستقبلنا لانه الاهم الاهم الاهم يارب نلتزم ونشوف اللى ورانا اليومين دول
♥™AhMeD SaM!R™♥
مراقب عام
مراقب عام
♥™AhMeD SaM!R™♥

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالأربعاء 30 مارس 2011, 7:30 pm

اقتباس :
مفيش جديد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟حاليا ولازم يا جماعه بجد نركز فى مستقبلنا لانه الاهم الاهم الاهم يارب نلتزم ونشوف اللى ورانا اليومين دول

مهــوآ دة مستقبنـآ يـآ وزة وآلآ انت عنـدك شــكـ ؟؟ Exclamation
medo shalaby
جغرافى نشيط
جغرافى نشيط
medo shalaby

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالأربعاء 30 مارس 2011, 7:33 pm

انا اسف شيتوس , معتز . على سوء التفاهم اللى حصل منى

ردودى كانت ف توبيك تانى .

تقبلوا اسفى.
♥™AhMeD SaM!R™♥
مراقب عام
مراقب عام
♥™AhMeD SaM!R™♥

مُساهمةموضوع: رد: تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام   تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام Emptyالأربعاء 30 مارس 2011, 7:37 pm

اقتباس :
انا اسف شيتوس , معتز . على سوء التفاهم اللى حصل منى

ردودى كانت ف توبيك تانى .

تقبلوا اسفى.

آسـف ايه بس يـآ ميـدوآ

عــآدىآ يـآ حـوبـىآ ولآ يهمـكـ

تحذير هاااااااااااااااااااااااااااااااام
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» تحذير
» تحذير..الفاتحة لا تقرأها بسرعة!!
» جريمة مروعة (تحذير لاصحاب القلوب الضعفة)
» جريمة مروعة (تحذير لاصحاب القلوب الضعفة)
» جحيم اللواط والزنا ((تحذير)) صور مرعبة لأول مرة على الشبكة العربية لضحايا الإيدز !!